Kisah Ku Di KFC Bahangian 6

Assalamualaikum semua..

Dah masuk bahagian 6 rupenye...huhuhuhu..kali in aku nak menceritakan mengenai pemergian aku ke Kuala Lumpur untuk menjalani latihan sebagai assistant Restaurant Manager Trainee(ARMT)..

Setelah hampir 1 tahun setengah aku bekerja di KFC Kemaman akhirnya aku melangkah lebih jauh dalam karier aku di KFC.. pada mulanya aku taknak pergi..tapi atas sokongan Miss Lina dan Sir Ramzan aku pergi jugak..yelah..sampai bila aku nak ada pada tahap ni..alang2 boleh pergi jauh ape salahnya aku mencuba..sebab aku taknak pergi cuma satu..sayang nak tinggalkan keluarga KFC Kemaman..hahaha..

pada tarikh 12 November 2011 tak silap aku lah..aku mendaftarkan diri di Wisma KFC untuk menjalani latihan ARMT..pada mulanya aku agak gugup..yelah..sorang2...hehehe.masa tu aku adalah yang terakhir masuk ke dalam bilik yang menempatkan ARMT2...agak ramai..kira2 30 orang..lepas sesi suai kenal barulah aku tahu yang aku ni adalah yang paling lama bekerja sebelum datang ke ARMT ni..dan juga satu2 nya yang pernah main CHAMPS Challenge..aku ingt ke ada lagi yg kerja lg lama dari aku..tp rata2 ada yang 6 bulan,3 bulan, malah ada yg cuma 2 minggu!!!agak terkejut lah jugak..huhuhuhu

Settle semua perkara kt Wisma KFC aku n family pergi pulak ke Kelana Jaya..untuk ape??untuk masuk hostel lah..huhuhu..agak jauh dari Wisma KFC..so kalu ada kelas kt Wisma KFC kena naik train lah...kat hostel aku berkenalan dengan Saiful..Abg Zarif dengan Firdaus..kitorang berempat je duk hostel ni..tak ramai..so gi mane2 pun kitorang berempat lah..

Latihan untuk ARMT ni agak mencabar terutama bagi yang belum pernah kerja KFC..bagi aku mungkin mudah cikit..sebab dah ada basic..latihan ARMT merangkumi semua department yang ada pada store..seperti cashier,CSC,backup,cook dan juga management...nanti aku ceritakan ape yang aku buat masa latihan2 ni ok!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan