Kehidupan di Tempat Baru...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Berape bulan dah aku tk update blog ni..huhuhu..bebulan bulan agaknya..huhuhu..lepas ni aku akan luangkan sedikit masa lah untuk bercerita di blog ni..blog ni dah macam diari aku..tapi diari ni semua org blh bace..macam mane tu..hahaha..

Sekarang aku dah tak bekerja di Terengganu..aku kena relief ke KFC Endah Parade kt Sri Petaling..mula2 sangat terkejut bila dapat tau kena relief sini 3 bulan..huhu..tapi atas arahan bos terpaksa lah aku ke sini..bila difikirkan balik ada baik buruknya..kat sini kerja tak sama dengan kt Terengganu..mmg jauh berbeza..mungkin budaya org kat sini yang membezakan semua tu..btul org cakap..kerja kt sini mmg bnyk cabaran..aku pun mula terasa cabaran tu..setakat ni aku tkda masalah sgt bekerja dgn staf2 di sini..cuma di sini kekurangan staf..manager pun kurang..hingga terpaksa buat split shift..

Aku kt sini dengan anne yang relief kt store yg jauhnya lebih kurang 1km dr store aku..berbanding dengan aku anne terpaksa berhadapan dgn cabaran yg sgt mncabar..macam2 masalah dia hadapi..dari soal krja hinggs lh keadaan tmpat tinggal..aku pn tktau mcm mane keadaan hostel dia..cuma dia kata menyeramkan..huhuhu..hostel aku ok lah..selesa..cuma agak jauh dari store..penat jgak nk jalan..tkpe..blh dijadikan senaman..hehehe

Sekarang ni rase macam nak blik pn ada..tapi aku rase khidmat aku sangat2 diperlukan..aku ada diminta untuk terus transfer ke sini..tapi aku disini cuma nk mmbantu dan cari pengalaman..hati aku tetap kt Terengganu..lagi pun aku ada masalah kesihatan..agak susah lh kalu aku transfer ke sini..

Selama 3 bulan aku akan kerja kat sini..tapi bila2 masa pun aku blh dipanggil balik..rindu jugak dgn staf2 kt sana..tapi apa blh buat..huhuhu..harap2 aku ngan anne kuat dekat sini..ape2 pun kt sini kena trus berfikiran positif dan kuat mental fizikal..hahahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan