Selamat Tinggal KFC Endah Parade..

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pejam celik pejam celik akhirnya tamat khidmat ku sebagai manager relief di KFC Endah Parade...Cabaran di sini sudah berakhir dan cabaran di KFC Kemaman pula menanti aku..teruja??mesti lah sebab sebelum ni aku sangkakan aku takkan menjejakkan kaki lagi untuk bekerja di KFC Kemaman setelah kali terakhir aku bekerja di sana kira2 setahun yang lalu sebagai seorang staf biasa..dan aku kembali sebagai seorang manager..gembira dapat kembali bekerja dengan kawan2 lama yang masih setia dengan KFC Kemaman..ayie..mazlia..adik ana..kak mary dan ramai lagi..tapi disebalik kegembiraan itu ada cabaran yang betul2 mencabar bagi aku..

3 bulan di KFC Endah Parade betul2 mengajar aku untuk lebih matang dalam bekerja..setiap hari di sini kadang2 aku hampir berputus asa..tapi kesabaran banyak membantu aku untuk terus kekal selama 3 bulan..alhamdulillah..KFC Endah Parade adalah store yang kelima aku bekerja..setiap tempat sangat berbeza..dan itu lah cabaran nya..dan boleh aku katakan KFC Endah Parade adalah yang paling mencabar..kekurangan staf..customer mat saleh yang kadang2 sangat cerewet..sampai terbelit belit lidah aku nak cakap dengan diorang..hahahaha..ape pun itu lh dinamakan cabaran..

Hari terakhir aku di sini adalah antara yang paling mencabar..tiada cashier morning..satu kaunter dibuka untuk lunch hour dari 12 sampai 3..customer beratur jangan cakap lh..panjang sampai ke pintu..aku cuma bertawakal kepada tuhan harap2 customer faham kenapa satu kaunter dibuka walaupun barisan panjang..ada yang bertanya..ramai staf cuti ke dik..aku hanya mampu tersenyum..dan menjawab kami memang kurang staf kak..alhamdulillah dia tersenyum balik..tanda memahami mungkin..itu lah pengorbanan yang harus dilakukan..demi menjalankan amanah yag dipertanggungjawabkan ke atas aku sebagai manager..pengalaman bekerja di store busy sedikit sebanyak membantu aku ketika itu..dalam hati aku cuma kata baru sales dua ribu..aku boleh buat sales 4 5 ribu masa kat kemaman time cashier dulu..takkan sekarang tak boleh..tu je kata2 semangat yang aku katakan dalam hati..alhamdulillah semua berjalan lancar..tiada customer complaint..memahami kot..hehehe

Kepada staf2 KFC Endah Parade...Pija,Syaza,Bob,John,Jimie,Fais,Imran,Abg Rider(hehe),Ammar,Fakri,Mummy dan tak lupa Abg Arif yang berada di Indonesia sekarang..teruskan perjuangan dan sama2 lah bantu miss Shikin ye..semoga kenangan kita bersama akan tetap dikenang selagi korang bekerja di KFC Endah Parade..terima kasih kerana beri kerjasama kepada saya selama 3 bulan di sini..saya akan merindui korang semua..akhir kata..semoga kita berjumpa lagi di lain masa..insya allah..


jap2..ada lagi...INI SEMUA POOOYYYYYOOOOO!!!!hehe..all the best to you guys..


2 ulasan:

  1. TAHNIAH MANAGER PIZAM!

    BalasPadam
  2. Xde no ke kfc endah prade.. na suh deliver.. :'( starving craving

    BalasPadam