ARMT...

Assalamualaikum dan salam sejahtera........

Dah lama tak update blog ni..bkn sbb tkda masa tp sbb broadband aku kena ptong..hahaha..ok post kali ni mcm biasa..berkisah kan kerja aku kt KFC tp bkn lagi di KFC Kemaman..knp lak??sbb aku skrg adalah ARMT atau pun Assistant Restaurant Manager Trainee..Manager ke??tak lg..aku msih under training sbelum aku btul2 disahkan untuk jd assistant..selama setahun setengah aku bkerja dlm KFC baru aku dpt jadi ARMT..ada yg tnya knp lama sgt??aku tktau nk jawab apa..mngkin blum ada rezeki lg..aku pun sebenarnya tk puas lg kerja sbgai staf kt Kemaman..seronok bkerja kt sana..semuanya dah mcm keluarga kedua aku..bila dah ada kt sini ni rindu kt diorang semua tu selalu terasa..2 bulan lbih aku tkkn jmpa diorang..melalui telefon jelah kalu nk lepaskan rindu pun..

Berat nak tinggalkan diorang sebenarnya..seblum nk ke KL sempat ke store untuk jmpa semua buat kali trakhir..sdih gile...tapi aku ttap kena g jgak..bnyk kenangan aku kt sana..trutama hari2 trakhir aku kt store..kitorang sempat main boling..mkn2..cuma karoke je tk sempat..huhuhu..hari trakhir aku krja pling best..acara wajib bg staf yg akan meninggalkan store..kena mandi..hahaha..nk tknk kena jgak..mula2nya aku dah tau diorang nk mandikan aku bila sir ishar dtg mntak enset aku..dr situ aku dah dpt tau..last2 sir ishar sndiri mntak aku dimandikan..hahaha..dia suruh aku keluarkan enset dan semua barang dlm poket..dgn jag yg pnuh ngan air dia mandikan aku..huhuhu..seingat aku 2 jag jgak..perghhh..sjuk giler..dah lah mlm tu hjan..blik rmah trketar ketar aku..huhuhu..tp ape2 pun trima kasih sbb bg aku pngalaman manis ni..hehehehe

Sepanjang aku kt sini aku dah bgtau pada diri aku untuk buat yg trbaik..bkn pada diri sndiri je..tp untuk Miss Lina yg bnyk mmbantu aku,semua manager,dan kawan2 aku..semua hadiah2 yg diorang bg kat aku haritu aku bwak ke sini sbgai motivasi untuk aku jalani training aku ni..pengalaman setahun setengah kt store bnyk mngajar aku..tapi masih bnyk yg prlu aku belajar..basic tu dah ada cuma nk kemaskan skru je ckit lg..kata miss lina..hehehehe

3 hari dah aku kt sini sjak lapor diri 8 Disember haritu..tkda masalah sgt cuma aku kurang sesuai ngan org2 baru..prlukan sdikit masa..bila dah masuk store nnt mgkin aku akan lbih rapat ngan ARMT yg lain..esok akan start kelas cook..aku masih kurang arif pasal cook sbb aku lbih bnyk bkejra kt backup ngan cashier..so kelas ni aku prlu fokus lbih ckit..tk bnyk sgt prosedur kt cook kalu nk dibandingkan ngan backup..so aku harap tkda bnyk masalah..org lain blh buat aku pn blh jgak..huhuhu..kepada kawan2 aku kt sana..ayie,azmie,mazlia,adik ana,kak mary,nozul,ibu,miss farah dan semua staf kt KFC Kemaman..semoga berjaya dapatkan keputusan CER 90 ke atas..Kemaman blh buat..kepada diri aku sndiri..semoga brjaya menjalani latihan kt sini..........

3 ulasan: