Jangan Perlekehkan Kerja Aku OK..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Baru2 ni kwan aku ada ckap yg ada org perlekehkan dia kerana dia cuma kerja kilang..tu pada mata kasar..mmg dia krja kilang tp gaji dia blh lh tahan..mcm aku ni ada jgak kt dlm facebook yg mcm memperlekehkan kerja aku sekarang..yelah krja KFC je..bkn krja yg memerlukan diploma,ijazah..tp bg aku apa2 kerja yg kita buat pn tk kira lh pakai SPM ke,diploma ke org lain tkda hak nk mmperlekehkan kita..korang rase mcm mane??

Stiap kerja yg ada kt muka bumi ni ada cabaran masing2..org kata krja KFC tk mncabar??try gak krja shari time wktu bz..mmg tk mncabar dr segi fizikal..tp 80% bg aku krja kt KFC mencabar dr segi mental..krja customer service ni prlu berhadapan dgn pelbagai ragam manusia..bkn kt KFC je..sbut je customer service kita prlu mngikut kehendak pelanggan..pelanggan nk A kita kena bg A..nk B kena bg B..nmpak mudah tp tak..

Walau krja jd bos pn staf  bawahan mcm aku ni ttap diperlukan...tnpa org bawahan yg buat krja sesebuah syarikat tu tkkn ke mana..dr mereka yg mnyapu lantai di pejabat hnggalah ke jawatan trtinggi dlm syarikat..mereka sling perlu memerlukan..siapa yg nk mnjaga kebersihan syarikat untuk menarik pelanggan atau pelabur masuk untuk mmbuat urus niaga kalu bkn mereka yg menyapu lantai ni??sapa yg akan mmbuka pluang pkerjaan kepada penyapu lantai ni kalu bkn mereka yg brkuasa di syarikat itu??so dlm satu syarikat ni orang bawahan dan atasan saling perlu memerlukan untuk mmbangun kan sebuah syarikat..

bg aku gaji yg lumayan itu penting..trutama bg lelaki yg semakin dewasa..lelaki yg akan mnyara keluarga..tp gaji yg lumayan pn tdak cukup memadai kalu kita tiada kepuasan dlm buat krja..ibarat bnyk duit tp tktau nk buat apa dgn duit tu..buat msa sekarang ni aku nk buat krja yg aku suka dahulu..mmg aku suka krja kt KFC..temuduga kt perodua haritu pn aku g sbb mak aku sruh g..gaji kt KFC tdak lh bnyk mcm org krja kt laut tu..tp blh lh untuk hdup berkeluarga secara sederhana..insya allah..

aku pn masih mnunggu pluang untuk trus naik setapak lg dlm KFC ni..ntah bila aku tktau..aku cuma brharap pluang tu dtg scepat mgkin..

1 ulasan:

  1. gud luck semoga berjaya. serba sedikit bantu sy buka ati n minda ttng kerja..:)

    BalasPadam