Hari Yang Meletihkan Di KFC..

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.....

Penat sgt harini..bayangkan lh..masuk kerja kul 11 pastu kul 3 pg lebih bru blik..rehat plak sejam je..dlm punch card aku bekerja selama 14 jam..hahaha..dlm 14 jam tu aku agak2 dlm 10 jam lbih aku ada dpan kaunter ambil order..fuhh...giler r..

Pelanggan masih lg ramai walaupun sekolah dh buka,kedai2 makan pn bnyk yg dah buka..org pn dh mula bkerja..tp org msih lg ramai kt KFC..mcm hari raya pertama plak..cuma bz untuk harini tk sehebat raya pertama lh..cabaran nya lebih kurang sama..harini cashier cuma 4 org je..morning,middle,closing,nite...mmg tk ckup kalu time bz trutama wktu mlm..aku dr break 3 jam trpaksa break sejam je sbb tkda cashier..customer plak ramai..

Harini tkda masalah sgt..cuma aku rase mcm sdikit slow msa buat krja..tp kdg2 tu aku speed jgak..kalu speed pn tk lama..hehe..kt kaunter aku harini bnyk order besar2..kt kaunter lain pn ada jgak..ada yg order 17 Dinner HS 3 Dinner OR..pastu 8 Snack HS..9 Dinner HS..kalu dpt order mcm tu aku sdikit risau..yelah..nk siap kn semua tu bkn kejap..lama jgak..tkut plak customer kt blkang tu mrungut..tp tkda yg mrungut..kalu ada pn diorang smpan dlm hati je kot..

Malam ni ayam ada sdikit masalah..ayam jammed..sampai kan customer kena tggu dlm sejam..semua ckp tkpa masa ambik order walaupun kena tggu lama..tp ramai yg tk sabar2..tk smpai stengah jam pn dh ada customer yg brtanya ayam tk siap lg ke???ada yg sindir2 kami lh kt dpan kaunter...terasa jgak hati ni..bkn kita tk blh nk buat order tu..tp ayam mmg kena tggu..dh cakap kena tggu lama..so tggu jelh..tk marah pn kalu nk brtanya ayam brapa lama lg nk ada..ayam dh goreng ke blum..yg aku tk than mulut2 yg mnyindir..mmg aku terasa..geram pn ada..kita ni dh lh letih dr pg smpai malam duk ambik order..smpaikan bibir aku ni kering...

Esok tktau lh mcm mane..harap2 tk bz mcm hari2 sebelum nya..dulu wktu ptang tkdalh bz sgt..cuma wktu mlm je bz sdikit..dgn kekurangan staf dan sekarang ni dh mulakan kerja2 untuk standby CER aku rase pening kepala..ksian kt yg tk dpt offday..kena krja masa offday..tp nk buat mcm mane..kena paham lh situasi sekarang..bz..staf tk ramai..manager msti hrapakan pada kita..nk tknk kena extend masa kerja atau krja masa har offday..tu jelah yg staf2 blh tlong..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan