Aku Marah Orang???

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Dah lama aku tk update blog aku ni..huhu..bkn tk smpat..mgkin sbb malas..penat..dan sewaktu dgan nya..ak pn tktau nk tulis pasal ape..hahaha..asik2 pasal KFC je..dah mmg aku bnyk hbiskan masa kt sana..huhu...

mggu lepas aku duk kt department backup..mggu ni pun sama..tapi ada satu hari duk cashier dan satu hari duk cook..cook???alahhhhhh..kt cook aku ni tk biasa lg..tp tkpelah..sbb aku pn jarang duk cook so bila ada peluang duk cook ni blh lh belajar..

Makin lama aku kerja kt KFC ni aku rase aku makin mudah bengang ngan org..trutama bila duk cashier..hmmm..tk tau knp..mgkin trlalu lama aku smpan kebengangan aku ni..dari susah nk marah kt org jadi mudah plak nk marah kt org..tp aku bkn marah pn..cuma mgkin nmpak mcm marah..huhu..kalu yang kena 'marah' ngan aku tu aku bkn marah..bengang je..hahhaha..kadang2 tu mgkin cara aku cakap tu mcm marah..tp tak..mcm aku ckp td lh..bengang je..bila krja kt KFC ni kita kena faham jgak krja org lain..mana yg blh kita ringankan krja org lain kita buat..dari duk saja apa salah tlong org lain kn..tk rugi pn..tk semestinya kita duk department tu kita tk blh tlong kwan kt department lain..bkn kena ptong gaji pn..aku ni pun kadang2 sabar jelah..sabar2 pun ada batasnya..aku rase dalam satu tahun lbih aku krja kt KFC tk prnah aku nk marah2 org..haritu je aku tk tahan sgt dah..so trpaksa lh aku melepaskan kebengangan aku tu walaupun hati ni tknak..sebab dh trlalu bengang,trtekan..

Haritu kt backup pn aku bengang jgak..mmg aku tk dgr order dr dia..kalu aku dgr mmg aku dh buat..tp tk dgr..lpas tu dia ckp dgn nada sdikit marah..aku pun dgr je mcm tu trus masak tu masak ni standby produk  untuk cashier bnyk2..tk payah nk mntak2 kt backup..ambik je dalam island tu..tp aku tgk dia pn mcm mood tk ok je sebelum tu..tp terasa hati jgak..dalam hati ada taman ni..hahhaha..

Hari ni tkda masalah..semua ok..closing pun siap sbelum kul 2..customer pn tk ramai mcm biasa..dah dua hari mcm ni..esok tktau lh mcm mane..mgkin bz mgkin tak..apa2 pn krja tetap krja..huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan