Kejayaan Sebenar...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Umur aku dah 22 tahun dan ramai kwan2 aku bkerja dgan gaji yg agak lumayan...rm2k,rm3k tu dlm tgn..aku??ramai yg kata berapa lama aku nk stay kt KFC sedangkan aku blh dpat kn kerja yg  much better than KFC..aku tk fikir aku kerja KFC ni aku tk blh hidup...mgkin gaji aku tk seberapa kalu nk dibandingkan dgn kwn2 aku yg lain..tp pada aku biarlah kita buat satu krja yg kita suka..

Tak guna jgak kalu kita krja gaji beribu ribu tp tk jadi manusia...lbih baik hidup sederhana tapi jd manusia yg brguna..Kejayaan bkn diukur dari wang ringgit sahaja..tapi seluruh kehidupan kita..korang brjaya dalam wang ringgit tapi perangai teruk tk blh jgak..tkda duit mmg susah..tp kalu ada duit pun susah jgak kalu tk pandai mnguruskan duit tu..

Tapi tak salah jika kita ingin kan sesuatu yg lebih baik..tu dikira satu motivasi untuk kita jadi lebih brjaya...bila bkerja tu tk salah kalu kita pasang impian untuk naik dari tahap ni ke tahap yg lbih baik..naik pangkat mksud aku..bkn gila pangkat tp mahukan sesuatu perubahan dalam krja kita..tidak lah kita ada di tahap yg sama je...ada rezeki alhamdulillah..tp kalu tkda mgkin perlu ada usaha yg perlu ditambah...

Alhamdulillah sekarang aku kt KFC dah naik kepada STAR..walaupun STAR msih bnyak bnda perlu belajar...haritu kena tnya dam meeting pun tk blh jwab..mmg bnyk lg perkara dlm KFC ni aku tktau..bagi aku mkin kita belajar bkn brmkna mkin kita pandai..tapi kita mkin bodoh..knp??sbb bertapa bnyknya ilmu yg kita tak tau...tkda orang yg pandai segala galanya dlm dunia ni...tuhan cuma bagi setitis dari lautan ilmu Nya kepada kita..

Aku kalu blh nk jadi manusia yg bekerjaya dan beragama..imah pun ada tgur pasal smbahyang aku..mmg sekarang aku dah blik kepada perangai lama aku..tk ambil berat pasal sembahyang..sekurang kurangnya ada imah tgur aku..so harap2 pasni aku dapat baiki diri aku ni..nk jadi org laki tk blh mcm ni..nnt nk jadi ketua dan imam dalam keluarga..nk bimbing isteri dan anak2..kalu aku dah tk btul mcm mane ngan isteri n anak2 aku nnt..terima kasih imah sbb tknk tgk aku jadi manusia yg tk brguna:-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan