Ejam Pizam...

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Dah baca tjuk entri kali ni??knp Ejam Pizam???siapa Ejam Pizam..tu aku lh..haha..msti korang ada bnyk nama pnggilan kn??bila korang prgi kt sana org pnggil A..prgi situ panggil B..aku pn mcm tu..huhu..tapi sejak dr sekolah rendah sampai ke IPTA org pggil aku ngan panggilan Zam,Pizam,Hafizam..tu jek..yg special sekali Ejam lh..dpt masa kerja kt KFC..hahahaha..dn org yg pertama panggil aku ngan nama tu adalah bos aku..Miss Lina..hehe

Kali pertama aku masuk kerja KFC pada 8 Jun 2010 iaitu pada hari Selasa pukul 6 petang...Manager ketika itu adalah Miss Zana dan Sir Ishar..Miss Zana yg ajar aku cara 30 seconds wash hand..hehe..masa tu nama Ejam blum wujud lg..(seingat aku lh..hehe)..nama Ejam ni mula kedengaran dlm KFC Kemaman selepas dua tiga hari aku krja kt situ..masa tu aku tk kenal lg Miss Lina..first time jmpa dia aku ingat dia tu Miss Zana..sbb nmpk mcm lbih kurang je..aku tgk jgak dua tiga kali..kenpa muka Miss Zana mcm lain ckit..huhu..rupa2nya kt dlm KFC ni ada ramai manager..hehe..masa tu aku btul2 tk tau..haha

Aku ingat lg masa tu Miss Lina ngah susun stok backup kt atas island(taktau btul ke tk ejaan nya..haha)..island ni tmpat ltak ayam and produk2 lain untuk cashier berniaga..jd masa tu aku ada kt stu..tiba2 aku dgr  suara pggil Jam!!tolong Miss angkt ni jap..aku terpinga2..sape Jam??aku ke??aku je yg ada kt situ..haha..lpas tu bru lh staf2 sana mula pggil Ejam@Jam..

Nama pggilan selepas tu plak adalah Acong..yg ni abg pen yg pggil..haha..sbb dia kata aku mcm cina..hmm..dr sekolah lg org cakap aku mcm cina..aku tgk tkdalah mcm cina pn..hehe..start dr haritu staf2 kt sana pggil aku Ejam,Jam,Acong..Pizam jarang2..Zam cuma Miss Pucu je yg guna nama tu..

Ejam,Jam,Acong cuma di KFC Kemaman jek..aku pn selesa dgn nama tu..hehe..korang plak mcm mane??msti bnyk nama panggilan yg korang suka kn??huhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan