Susah Senang Kita Bersama:-)

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hidup kita ni tk pernah lari dr masalah..btul tk??stiap hari ada saja masalah yg datang..saat kita ada masalah, keluarga dan kawan2 lh tmpat kita mengadu, meminta tolong..aku gembira kerana ada kawan2 yg baik..aku jarang bgtau masalah aku pada keluarga..trutama bab duit..mmg aku payah nk bgtau..mcm tu jgak pada kwn2..sbb aku malu jgak nk mnta tlong bila bab duit ni..sbb aku tau keluarga aku pn ada masalah duit..kwn2 aku pn ada masalah duit..

Tapi mak aku selalu bg duit walaupun aku dh krja..tp duit tu aku tk guna sgt..aku smpan..biasa mak bg rm10..blh than sminggu lbih..aku guna time2 perlu jelh..duit gaji aku bkn tk ckup..cuma bulan ni dpt gaji setengah bulan je sbb KFC Kemaman tutup untuk krja baikpulih pertengahan bulan 7 haritu..staf2 lain pn sama..

Aku brsyukur ada keluarga dan kwan2 yg selalu mmbantu aku..bila susah kwan2 ada untuk mnolong..walaupun dia sndiri tk ckup duit..snggup brkongsi sbb tknk tgk kwn susah sorng2..kita hdup kena macam tulah..bila org lain susah kita plak tolong..tk penting kan diri sndiri..

Bagi aku "tolong lh org lain selagi kita blh tolong"..tk rugi pn tolong org..apatah lagi org tu keluarga atau kwn kita sndiri..hidup msti bersama..sbb kita saling perlu memerlukan..kan3??tkda org mmpu hidup tnpa brharap pada org lain..kalu org tu krja jd bos pn dia prlukan pekerja2 di bawah dia untuk bntu dia buat krja..mcm tu jgak dlm brkawan..susah senang tu rase sama2.sdikit pengorbanan tu biasalah dlm brkwan..tp  pengobanan itu ckup brmakna:-)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan