Kerja Di Hari Raya Pertama.....

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Rasanya belum trlambat nk ucapkan selamat hari raya kepada semua yg mmbaca..maaf zahir dan batin saya ucapkan kepada keluarga..kwan2 sekerja..kwan2 di politeknik kelas DKE-S2(Julai 2007) dan kepada yg mngenali diri ini..

Harini msuk je krja kul 2 ptg org dh ramai kt KFC..tkda pun masa dan ketika kaunter kt KFC tu kosong..haha..bila masuk dr rehat kul 6 ptg tu smpai lh kul 1 pg org msih ramai..penat??mmg penat..kdg2 tu  rase kepala ni tk btul pn ada..hehe..tp nk buat mcm mane..dh krja kn..kena lh terima..tu lh cabaran..sbb adanya customer lh gaji aku msuk tiap2 blan..

Kerja harini tkdalh tension sgt..cuma bila ada order besar2 tu aku mcm mlas je nk buat..hehehe..tp nk tknk kena buat lh..harini aku kena tgur dgn sorang customer..aku guna prkataan tegur tu sbb dia tkda pn tngking2 or tinggi kan suara kt aku..cuma salah faham je..tp dari gaya brcakap mmg dia marah kt aku..malu jgak..habis smua customer tgk kt aku ni..mmg salah aku..tp aku sndiri pn tk sdar..yelah..time bz kpala pn jd tk btul..huhu..customer ni ingat aku tk buat order dia..padahal semua dh siap..aku suruh dia tggu sekejap kt kaunter hujung sekali..sbb  cili sos tk dpat lg..jd aku ltak satu bngkus order dia ni kt kaunter hjung..tp dia tk g kat kaunter hjung tu..dia g duduk..mgkin dia tk dgr kot..bila dia dh dpt cili sos tu aku tk ingt nk bgtau kt dia yg ada stu lg bngkusan order dia kt kaunter tu..sbb aku sbuk ambik order customer lain..tk perasan yg dia dh dpt cili sos tu..dia pn blik lh..pastu dlm setngah jam kemudian dia dtg blik kata ada order yg tk dapat..bila aku trnmpak bgkusan tu bru aku perasan yg dia tk ambik..bkn salah dia..sbb dia tk tahu..pas ambik bngkusan yg trtinggal tu dia trus prgi..aku snyum kt anak dia..anak dia pn snyum blik..lega lh jgak bila snyuman kita dibalas..aku dh mntak maaf..tp tktaulh dia maaf kn ke tk..aku btul2 tk sngaja..tkpalah..semua tu pngalaman..kena lh kuat kn semngat..mmg rase mcm tkda mood je pas kena tgur..tp alhamdulillah pastu aku ok..tiap kali aku bg servis aku cuba bg yg trbaik..tp nk buat mcm mane..dlm bnyk2 customer sorang customer aku tk bg servis yg baik..rase mcm bodoh,tk tau buat kerja je td..

Esok satu lg cabaran baru..harap peristiwa td tk berulang..mgkin aku kena lbih relaks..tenangkn fikiran..tkut plak nk krja esok..bimbang trjadi lg peristiwa mcm td..harap2 semua ok lh..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan