Muhasabah Diri..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Tiap2 malam sblum nk tido aku selalu trtanya tanya..ada tk org tk suka dgn apa aku buat harini...jawapan yg selalu trlintas di fikiran aku ni ialah ada..sbb kita ni tk sempurna..sebaik mane pn kita ni kita tk trlepas dr melakukan kesilapan..dn sejahat mane pn org jgn kita fikir tkda kebaikan yg dia lakukan..

Kadang2 tu aku rase aku bnyk kali buat org lain trase..bila blik rumah aku ingt blik apa yg aku dh buat.."btul ke aku buat mcm tu??".."dia ok ke aku kata mcm tu kt dia??"..tu antara soalan2 yg brmain kt fikiran aku..aku tk rase aku ni anak dan kawan yg baik..sbb bila aku fkir2 blik aku rase aku ada buat sesuatu yg menyusahkan seseorang..tk kisah lh sape2..aku cuba jd lebih baik dr seblum ni..tp ntah lh..bila difikrkan blik aku mcm sama je..tk brubah pn..masih dgn perangai yg sama..

Harini pn aku rase aku dh susah kn seseorang..tu blum kira dgn pertuturan aku lg..tkut2 ada yg terasa..kdg2 aku ni ckp main lepas je..walaupun kita tk fikir apa yg kita cakap tu salah atau mnyinggung perasaan org lain tk semestinya org lain tk terasa..stiap org ada hati perasaan..kita tk tahu apa yg brmain dlm hati org lain..

Setiap hari aku nk jd lbih baik..nk senangkan hati org lain yg ada di sekeliling aku..perkara yg tk baik trjadi pada hari sbelumnya aku selalu brharap tkkn berulang..tp tulah..aku masih rase diri aku ni tk berada di takuk lama..tk berganjak ke arah yg lebih baik..aku harap aku akan jadi lbih baik dr sekarang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan